Bruno Saby

Bruno Saby debuteerde in 1967 in de rallysport. Hij brak in de jaren zeventig door en zijn eerste grote succes kwam met het winnen van het Frans rallykampioenschap in 1981, achter het stuur van een Renault 5 Turbo. In deze periode werd hij door Renault ook ingezet in geselecteerde rally's in het Wereldkampioenschap Rally, en dwong daarin onder meer drie top vijf finishes af in het seizoen 1982. Enkele goede jaren met Renault, bracht hem uiteindelijk de overstap naar het fabrieksteam van Peugeot, die onder leiding van Jean Todt in het seizoen 1985 voor het eerst met de 205 Turbo 16 een volledig programma deden, alhoewel Saby daarin enkel een rol kreeg weggelegd in gespecialiseerde rally's. Zijn beste resultaat wist hij dat jaar neer te zetten in Corsica, waar hij de tweede evolutie van de 205 T16 debuteerde met een tweede plaats. In het seizoen daarop reed hij een groter WK-programma voor Peugeot, en wist hij wederom in Corsica zijn beste resultaat neer te zetten, waar hij nu naar de overwinning greep. Deze debuutzege voor Saby werd echter overschaduwd door de dood van Lancia-rijder Henri Toivonen en navigator Sergio Cresto tijdens datzelfde evenement. Later dat jaar greep Saby ook nog naar een derde plaats in Griekenland. De gebeurtenissen in Corsica deed uiteindelijk de Groep B klasse zien verdwijnen, en Peugeot trok zich na afloop van het seizoen uit het kampioenschap.

Saby achter het stuur van de Lancia Delta Integrale, tijdens de Rally van Monte Carlo in 1989

Vanaf dat moment kwam Saby enkel nog uit voor Lancia, in de Groep A Delta. Door het fabrieksteam werd hij alleen nog in asfaltrally's ingezet in het WK, maar daarin kwam nog groot succes toen Saby de Rally van Monte Carlo in het seizoen 1988 op naam schreef. Vervolgens was hij nog tot aan het seizoen 1991 actief in de rallysport, voordat hij vervolgens de overstap maakte naar langeafstandsevenementen waaronder de Dakar Rally. Actief voor het fabrieksteam van Mitsubishi won hij de fameuze Dakar in 1993. Saby bleef lange tijd doorgaan in deze discipline, en was in recente jaren ook nog fabrieksrijder bij Volkswagen en het semi-officiële team van BMW, waar hij in 2008 zijn carrière mee beëindigde.

Hij bracht in januari 2009 zijn autobiografie uit, getiteld "40 ans de bonne conduite".