Formule (1) - IndyCars
Vaillante F1 (1999)
Vaillante F1 (1982)
Vaillante F2
Vaillante F1 (1973)
Vaillante F1 (1972)
Dezelfde als de vorige, maar de derde wagen van de Vaillant team en dus toch een tikkeltje mindergoed dan de eerste twee wagens. Daar Michel nog geen enkel punt had kunnen veroveren voor het WK, kreeg hij die wagen als vervanger van de in Zandvoort verwoeste racewagen. Joseph komt terug om samen de de andere mecaniciens van Michel eens speciaal voor de derde wagen te zorgen. Alles liep goed en Michel kon een overwinning behalen op Steve Warson, zijn eerste overwinning in dat seizoen
Autos van de Vaillante Academie
DE VAILLANTE (Vaillante Crosslé)
De historische fabrikant Crosslé, gevestigd in Noord-Ierland, heeft de Vaillante uit de strip exact gereproduceerd.
Deze historische Vaillante Academie Formule Ford zal je hart sneller doen slaan op het circuit.
4 Cylinders
Topsnelheid 200 km/u; 0-100: 4,3 seconden
Gewicht: 420 kg; PK: 115/150
Motor: Ford Zetec 2,0L, enkele carborateur
Brandstoftank van 13 liter met interne
Schuimvulling Vrije uitlaat en 90 dB keramisch wit
Demperkit Standaard Wobbly web magnesium velgen met Dunlop banden
Exclusieve Vaillante carrosserie in unieke blauwe kleur
Specifieke kleurvering met fabriekschassisplaat
Windscherm en achteruitkijkspiegel uit periode 1966
Verchroomde instrumenten
DE VAILLANTE « X »
Met zijn 450 kilo voor 150 pk blijft hij net zo krachtig, maar dit keer met een aerodynamisch pakket. Zijn uitstraling is agressiever en aerodynamischer. De lijnen zijn strak en de rondingen elegant, waardoor de auto een duidelijk sportieve uitstraling heeft.
4 Cylinders
Topsnelheid 230 km/u; 0-100: 4,2 seconden
Gewicht: 430 kg; PK: 150
Motor Ford Zetec 2,0L, dubbele carborateur
Brandstoftank van 13 liter met interne
Schuimvulling Vrije uitlaat en 90 dB keramisch wit
Demperkit Standaard Wobbly web magnesium velgen met Dunlop banden
Exclusieve Vaillante carrosserie in unieke blauwe kleur
Specifieke kleurvering met fabriekschassisplaat
Windscherm en achteruitkijkspiegel uit periode 1966
Verchroomde instrumenten
Vaillante F1 (1970)
De eerste Vaillante F1 voorzien van een vleugelsysteem bedoeld om de aandrijfwielen tegen de grond te drukken, was de enige wagen met twee geschieden vleugels. In de bochten richtte de vleugel aan de binnenkant zich op, terwijl de andere onveranderlijk bleef. Bij het remmen richtten de beide delen zich op. Voorzien van een V12 met een cilinderinhoud van 3 liter. Deze F1 won de Grote prijs van Monaco, Belgie, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italie en Mexico.
Vaillante F1 (1967)
Formule 1, voorzien van een 12 -cilinder motor in V met een inhoud van 3 liter. Was als prototype te zien in Het Helse Circus en in het volledige tekenverhaal De Gevaarlijke Racer.
Vaillante F1 (1966)
Vaillante Floretti Proto F1
Deze wagen, ontwikkelde uit een formule 1 en voorzien van een fantasie-carrosserie, werd uitgevoerd om gebruikt te worden voor een film. Maar in feite werd hij aangedreven door een heel nieuwe Vaillant-moter bestemde voor de eerste Vaillante F1 met motor achterin.
Vaillante Mystere (1960)
Alvorens een "Vaillante" te worden, bezorgde deze "Mystere" de Vaillant familie de nodige hoofdbrekens, want de auto was beter dan de Vaillante Grand Prix.
Vaillante Grand Prix (1959)
Met deze indrukwekkende eenpersoonswagen wint Michel voor de eerste keer van Steve Warson op het circuit van Indianapolis. Met de formule 1 versie van deze wagen verklaat hij hem daarna weer op Nurburgring.